SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP

MAJLIS KHATAM AL-QURAN & TAHLIL PERDANA PERINGKAT SEKOLAH

Assalammualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,
Sebagai penutup kepada “Program Ihya' Ramadhan” anjuran Badan Dakwah SKSM, satu Majlis Khatam Al-Quran dan Tahlil Perdana telah diadakan  pada hari terakhir persekolahan bagi pertengahan penggal, iaitu hari Khamis 23 Mei 2019 bersamaan 18 Ramadhan 1440H. Yang dipertua PIBG turut dijemput memeriahkan majlis ini. Majlis dimulakan dengan aktiviti mingguan, iaitu bacaan Yasin. Seterusnya, majlis khatam Al-Quran diteruskan dengan diketuai Ustaz Mohd Afiq. Tahlil juga dibacakan untuk disedekahkan kepada nama-nama yang diberikan oleh keluarga warga SKSM. 
Majlis tersebut juga dimeriahkan dengan persembahan bacaan selawat dikalangan murid-murid SKSM, disusuli dengan tazkirah dan kuiz spontan sempena bulan Ramadhan, penyampaian hadiah bagi pertandingan mewarna dan teka silang kata yang diadakan sempena majlis Khatam Al-Quran ini. Selain itu, murid yang tidak berkemampuan juga turut menerima sumbangan daripada SKSM dan yang terakhir, pemberian duit raya kepada kesemua murid SKSM duit raya daripada guru-guru SKSM. 






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...