SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP SK SERI MACHAP

PELANCARAN PROGRAM NILAM PERINGKAT SEKOLAH

Assalammualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,
SKSM telah mengadakan Pelancaran Program NILAM peringkat sekolah pada 17 Mac 2019. Program ini telah dilancarkan oleh Guru Besar SKSM, En. Shahrom Bin Saioon. Untuk pengetahuan, NILAM merupakan akronim daripada perkataan Nadi Ilmu Amalan Membaca dan ianya dilaksanakan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia pada tahun 1999. Pelaksanaan Program NILAM ini dimulakan hasil daripada keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Induk Gerakan Tabiat Membaca peringkat Kementerian Pelajaran Malaysia pada tahun 1998. Program Nilam merupakan penggabungan atau adunan semua aktiviti galakan membaca yang pernah dijalankan di sekolah di seluruh negara. 
Dalam pada itu, pada 12 Mac yang lalu bertempat di PKG Kluang Timur, murid SKSM, Raja Suffi Al-Ariff Bin Raja Aziz telah mendapat tempat Ketiga pada Majlis Anugerah Nilam Peringkat Daerah Kluang 2019 bagi kategori Sekolah Rendah Bahasa Melayu. Tahniah dan syabas diucapkan!. 






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...